Κατηγορίες
Α Γυμνασίου

Εκπαιδευτική Ρομποτική

ΕΧ Πολυμεράκη – 2013 – ikee.lib.auth.gr

Η εκπαιδευτική ρομποτική (ΕΡ) είναι μια διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική δραστηριότητα, η οποία ενθαρρύνει τους μαθητές να σκεφτούν καλύτερα ένα πρόβλημα και να συνεργαστούν. Βοηθά τους εκπαιδευόμενους να αποκτήσουν γνώσεις, κριτική σκέψη και εξοικείωση με τους υπολογιστές. Συγκεκριμένα, οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει επεξεργαστή, αισθητήρες, κινητήρες και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής. Στην βιβλιογραφία έχουν αναφερθεί αρκετές μελέτες, οι οποίες εστιάζουν στην ΕΡ και τον τομέα της επίλυσης προβλήματος και λιγότερες στον τομέα της μεταγνώσης. Όσον αφορά στην έρευνα της ΕΡ στον τομέα της υπολογιστικής σκέψης η βιβλιογραφία είναι σε αρχικό επίπεδο. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της συμβολής των αυθεντικών δραστηριοτήτων εκπαιδευτικής ρομποτικής στην ανάπτυξη δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης σε μαθητές Γυμνασίου. Αρχικά παρουσιάζεται ο εποικοδομισμός και η συνεργατική μάθηση. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η εκπαιδευτική ρομποτική καθώς και το θεωρητικό πλαίσιο που υποστηρίζει. Στη συνέχεια, αναλύεται η έννοια της υπολογιστικής σκέψης (ΥΣ), παρουσιάζονται τεχνικές ανάπτυξης ΥΣ και γίνεται αναφορά στις ομάδες που δουλεύουν στον τομέα της αξιολόγησης της ΥΣ. Έπειτα, παρουσιάζεται το μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε για να «μετρηθούν» τα επίπεδα υπολογιστικής σκέψης των μαθητών και γίνεται αναφορά στην μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την διεξαγωγή των δραστηριοτήτων στα σχολεία. Ακολουθεί η περιγραφή των δύο ερευνών με στόχο τη διερεύνηση της συμβολής της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του οπτικού προγραμματισμού στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ΥΣ σε μαθητές γυμνασίου μέσα από την επίλυση αυθεντικών δραστηριοτήτων. Η πρώτη έρευνα υλοποιήθηκε σε μαθητές ομίλων ρομποτικής πρώτης γυμνασίου, ενώ η δεύτερη σε μαθητές τρίτης γυμνασίου. Οι μαθητές και στις δύο έρευνες, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και εργάστηκαν με την βοήθεια καθοδηγούμενων φύλλων εργασίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπήρξε σημαντική βελτίωση στις δεξιότητες ΥΣ των μαθητών μετά το πέρας των δραστηριοτήτων. Τέλος, καταγράφονται τα συμπεράσματα των δύο ερευνών και γίνεται σύγκριση ανάμεσα στα αποτελέσματά τους.

Καλή Αρχή…..

Τα στοιχεία του άρθρου

  • περιεχόμενο
  • δομή
  • αισθητική

This is the end….. ή όχι;

Αναζητώντας δεδομένα….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *